Jste zde

Domů

Jídlo a pití

Jídlo a pití na ostrově Kréta

Dovolená v Bali, 2. část

Kostelík u letoviska Bali na Krétě
Autor: S. Rae

Navzdory rostoucímu počtu návštěvníků není letovisko Bali hustě zastavěné, a to i díky blízkým horám, které svými rozeklanými skalami neumožňují hustou výstavbu.

Vyznavači pěší turistiky tak mohou snadno strávit den dále od Bali, a blíže poznat ostrov Kréta i místní obyvatele.

Z okolních vrcholků se jim naskytne nádherný výhled na záliv.

Pokud nechcete jen tak ležet na pláži, nabízí se i jiné alternativy, jako např. šlapadla, vodní lyže nebo jízdu na motorovém člunu.

Dovolená v Matale, 2. část

Krétská vesnička Matala na pobřeží
Autor: Rudi Heim

Paralelní ulice k náměstíčku je dnes zastřešená a přeměněná ve skutečnou pěší nákupní zónu. Člověk se tu najednou cítí jako v mnohem větším městě. Podle toho tu ovšem vypadají i ceny. Jídlo nakoupíte v mnoha mini marketech, v pekárně v centru si můžete kromě pečiva koupit také relativně levné pivo a vodu.

Jídlo a pití

Zaros, 2. část

Zaros - okolní krajina
Autor: marshlight

Místní pstruží farma je na ostrově Kréta skutečně unikátní a existuje pouze díky již zmíněnému dostatku vody. Pstruhy, ať už smažené nebo uzené, byste si na talíři určitě neměli nechat ujít.

Místní hotel je oázou klidu, je obývaný zejména projíždějícími turisty. Ti jej využívají na jednu nebo na dvě noci jako výchozí bod pro výlety do pohoří Ida (z asi 10 km vzdáleného Kamáres) nebo návštěvu kláštera Agios Nikolaos v soutěsce Rouvas. Zajímavostí je také starý vodní mlýn hned vedle hotelu.

Zaros, 1. část

Část vesnice Zaros a jejího okolí

Horská vesnice Zaros (nebo také Saros) se nachází na jižním svahu pohoří Ida nad plošinou Messara. Z města Heraklion (vzdáleného asi 50 km) sem dojedete takto: pojedete po silnici na jih směrem na obce Mires, Timbaki a Agia Galini, až dojedete k vesnici Agia Varvara. Zde silnice odbočuje doprava z hlavní silnice směrem na Kamáres. Silnice se poté vine podél jižního svahu pohoří Ida a přibližně po 17 km přijedete do cíle. Místo je známé svým vodním bohatstvím, bylo odsud dokonce zásobováno vodou - akvaduktem - i římské město Gortys.

Vesnice Milia

Okolí vesnice Milia

Vesnice Milia leží v nadmořské výšce 500 metrů, v předhůří Kissamosu.

Pojedete-li z měst Chania nebo Souda směrem na Kastelli, uvidíte na konci hlavní silnice ukazatel na Elafonissi. Budete pokračovat podle ukazatelů přes vesnice Kaloudiana, Potamida, Boulgaro.

Krátce po vjezdu do vesnice Topolia přijde křižovatka, kde odbočíte vpravo na Tsourounianu, Aikirgiannu a Sirikari, přibližně po půl kilometru odbočíte vlevo na Tsourounianu a po dalších 8 kilometrech vpravo do Milie. Poslední dva kilometry pojedete po polní cestě, která je ale dobře sjízdná s každým osobním vozem.

Atsipopoulo

Krétská obec Atsipopoulo

Horská vesnice Atsipopoulo leží asi 5 km jihozápadně od Rethymnonu na ostrově Kréta. Je to malebná vesnička ležící na kopci s výhledem na moře, kde žije asi 2 500 obyvatel. Leží asi 85 km od letiště Heraklion a 70 km od letiště Chania. Nejbližší pláž je vzdálená 4 km a 10 km daleko směrem na západ najdete velkou pláž Episkopi.