Jste zde

Výlety z Rethymnonu

Klášter Arkadi
Autor: robertpaul

Velice oblíbeným cílem pro celodenní výlet z krétského města Rethymnon je jeskyně Ideon Andron, kde měl podle pověsti strávit své dětství bůh Zeus. První zastávkou na této výpravě je malebná horská vesnice Anogia, vzdálená jen 24 km, kterou proslavily především malby ikon.

Dále pak cesta pokračuje na jih směrem na náhorní plošinu Nida, kde jsou vidět kamenné kopulovité příbytky, které v minulosti sloužily jako útočiště pastýřům ovcí. Z náhorní plošiny je již směrovka přímo na jeskyni. Během vykopávek byly objeveny stopy minojské kultury, tato jeskyně sloužila prokazatelně již v dávné minulosti jako centrum kultury.

Jen 8 km západním směrem od města se také nachází vápencová jeskyně Gerani, která se skládá ze 6 sálů, kde jsou k vidění nádherné stalagnity. V jeskyni byl nalezen paleontologický materiál, lidské kostry i ostatky zvířat, která zde měla pravděpodobně přijít o život při zemětřesení.

Pro půldenní výlet se dobře hodí jako cíl jeskyně Sfentoni u Mylopotamosu ve vesnici Zoniana, která je vzdálena jen 47 km. Pojedete směrem na obec Perama, dále pak k útulné horské vesnici Axos, odkud je již značena Zoniana. Jeskyně o délce 550 metrů a rozloze 3330 m2 má 14 sálů, vyzdobených bezpočtem stalagnitů a stalagtitů. Byly zde také nalezeny předměty z mladší doby kamenné.

Významné historické exponáty jsou shromážděny v mohutných zdech kláštera Arkadi, který leží v úžasné krajině a již sama cesta k tomuto klášteru ze 16. století je zážitkem. Návštěva kláštera se dá dobře spojit s vycházkou do vesnice Pikris, turistická stezka začíná přímo před vstupní branou do kláštera. Je to lehká trasa, na kterou se mohou vydat i děti, měří necelých 6 km a trvá asi 2 hodiny.

Cesta nemá turistické označení, ale je velmi dobře zřetelná, po 150 metrech od kláštera směrem na Eleftherna narazíte na železnou branku a pokračujete po stezce až na první křižovatku, kde se budete držet vpravo. Podél cesty vedoucí nádhernou krajinou spatříte převážně jedle a cypřiše, odkryje se vám úžasný výhled na Středozemní moře a než se nadějete, budete v cíli své cesty, v horské vesnici Pikris.

Pro náročnější turisty je možné doporučit okružní cestu k vodním mlýnům v propasti Mili, která má začátek v obci Xiro Chorio, vede přes Chomonastiri do Agios Eftichiios a opět zpět do Xiro Chorio, měří přes 11 km. V průběhu cesty je možné se občerstvit v taverně, která stojí přímo v propasti.